Müügi- ja isikuandmete töötlemise tingimused

Kehtivad alates 01.02.2025

Lenses.ee OÜ, registrikood 14271872, aadress Kastani 48H Tartu linn Tartumaa 50410, kontaktnumber +372 508 2192, e-post lenses@lenses.ee (edaspidi nimetatud Müüja), ja isik, kes vormistab Lenses.ee e-poes (https://lenses.ee/) tellimuse ning identifitseerib end sisestades tellimusele oma isikuandmed (edaspidi nimetatud Ostja), sõlmivad käesoleva müügilepingu (edaspidi nimetatud Müügileping).

1. E-pood

1.1. Lenses.ee on e-pood, kodulehe aadress (https://lenses.ee/), mille vahendusel toimub toodete müük Ostjale.

1.2. Lenses.ee on Müüjale kuuluv domeen ja kaubamärk.

2. Üldsätted

2.1. Lepingupooled juhinduvad omavaheliste suhete reguleerimisel Võlaõigusseadusest (VÕS), teistest Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest ja muudest õigusaktidest ning Müügilepingus kokkulepitust.

2.2. Müüja jätab endale õiguse teha mistahes ajahetkel pakutavasse Lenses.ee teenusesse muudatusi.

2.3. Müüja jätab endale õiguse teha müügitingimustes muudatusi, avaldades uued tingimused internetiaadressil https://lenses.ee/muugitingimused/.

2.4. Ostjal on võimalik enne ostu sooritamist müügitingimused salvestada, printida ja vajadusel taasesitada.

2.5. Ostja nõustub e-poest ostu sooritamisel Müügilepingu tingimustes sätestatuga.

2.6. Lenses.ee pakutavaid tooteid müüakse füüsilistele ja juriidilistele isikutele.

2.7. Ostja kinnitab, et ta on vähemalt 18-aastane ning et ta on teovõimeline ja tema teovõimet ei ole piiratud.

3. Tooted ja ostu sooritamine

3.1. Müüja müüb ja Ostja ostab kontaktläätsesid, kontaktläätsede tarvikuid, hooldusvahendeid ja muid Lenses.ee e-poes olevaid tooteid (edaspidi nimetatud Kaup), vastavalt Ostja poolt esitatud tellimusele.

3.2. Tellimusi on võimalik esitada külalisena või püsikliendina. Püsikliendiks registreerumisel loob Ostja kasutajakonto, sisestades nõutavad isikuandmed (ees- ja perekonnanimi, postiaadress, postiindeks, linn/asula, maakond, kontaktnumber, e-posti aadress).

3.3. Ostja valib välja Lenses.ee e-poes soovitud tooted, lisab need ostukorvi, sisestab tellimuse täitmiseks nõutud andmed (eesnimi, perekonnanimi, kontakttelefon, elektronposti aadress, kättetoimetamise aadress, postiindeks), valib sobiva tarnemeetodi (SmartPOST, Omniva või DPD pickup pakiautomaat või tulen ise järele Tartus ööpäevaringselt) ning tasub toote eest valitud viisil (pangalink või pangaülekanne).

3.4. Ostja kinnitab ja nõustub tasuma ettemaksuna kogu toote hinna ning transporditasu enne Müüjapoolset tellimuse täitmist. Kui Ostja valib makseviisiks pangalingi, kohustub Ostja tasuma tellimuse kogusumma (sh toote/toodete ostuhind ja transporditasu) kohe tellimuse vormistamise käigus. Kui Ostja soovib tasuda pangaülekandega, on Ostja kohustatud tellimuse kogusumma tasuma hiljemalt kolme (3) kalendripäeva jooksul pärast tellimuse vormistamist. Tellimus pööratakse täitmisele pärast tellimuse kogusumma laekumist Müüja arveldusarvele. Kui tellimuse kogusumma ei ole kolme (3) kalendripäeva möödumisel Müüja arveldusarvele laekunud, siis loetakse seda Ostja sooviks ostust loobuda ning tellimus tühistatakse Müüja poolt.

3.5. Müügilepinguga kohustub Müüja andma Ostjale üle olemasoleva või Müüja poolt tulevikus omandatava Kauba ning tegema võimalikuks omandi ülemineku Ostjale. Ostja kohustub Müüjale tasuma Kauba eest esitatud arvel näidatud summa ja võtma Kauba vastu.

3.6. Tootelehel on reeglina märgitud, kui kaua toote tellimine võib aega võtta. Laos olevate toodete puhul on see tavaliselt 1 tööpäev, eritellimustoodete puhul 5 – 15 tööpäeva. Kui tellimus sisaldab nii laos olevat kui tellitavat kaupa, siis saadetakse kogu kaup välja ühe saadetisena peale viimase toote saabumist lattu.

3.7. Kui toode puudub laost ning tellimust ei ole võimalik täita, siis võtab Müüja Ostjaga ühendust, pakub välja võimaliku uue tarneaja või toote asendamise samaväärse teise tootega, mis on sama hinna ja kvaliteediga või tagastab raha Ostjale. Raha tagastatakse hiljemalt neljateistkümne (14) kalendripäeva jooksul tellimuse tühistamisest.

3.8. Lenses.ee e-poes sooritatud tellimusi täidetakse tööpäevadel, esmaspäevast reedeni, kell 9:00-17:00.

3.9. Kuvatud tootepildid on illustratiivse tähendusega ning võivad erineda tegelikust tootest Lenses.ee e-poes. Lenses.ee e-poes olevad tootekirjeldused ei ole ammendavad ja võivad sisaldada tahtmatuid vigu.

3.10. Lenses.ee e-poes kuvatud toodete saadavus võib muutuda tehniliste probleemide tõttu lao või Lenses.ee programmides.

3.11. Müügileping jõustub peale Ostja tehtud makse laekumist Müüja pangakontole.

3.12. Tellimuse esitamisel Ostja kinnitab, et:

3.12.1. tal on kontaktläätsed silmaarsti või optometristi poolt määratud ning ta on varem kontaktläätsesid kandnud;

3.12.2. ta teab oma kontaktläätsede parameetreid;

3.12.3. ta oskab kontaktläätsesid kasutada ja hooldada;

3.12.4. ta on teadlik ohtudest, mis võivad kaasneda kontaktläätsede kandmisega, samuti kontaktläätsede ebapiisava hoolduse või ebaõige käsitlemisega;

3.12.5. tal ei ole vastunäidustusi kontaktläätsede kandmiseks.

3.13. Ostja kohustub esitama tellimuse vormistamisel tõesed andmed. Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel Ostja poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tingitud tellimuse mitte täitmise või mistahes sellest tulenevate tagajärgede eest.

4. Hinnad

4.1. Kõik Lenses.ee e-poes olevad hinnad on eurodes ning sisaldavad käibemaksu.

4.2. Tellimused, mille kogusumma jääb alla kolmekümne (30) euro, lisandub transporditasu vastavalt Ostja poolt valitud tarneviisile. Rohkem infot erinevate tarneviiside ja hetkel kehtivate transporditasude kohta leiab siit.

4.3. Hinnad kehtivad tellimuse vormistamisest kuni vormistatud tellimuse maksetähtaja ületamiseni (72 tundi peale tellimuse vormistamist, so pangaülekandega makstavad tellimused).

4.4. Müüjal on õigus igal ajal muuta e-poes kehtivaid hindu. Kõik muudatused kajastatakse Lenses.ee e-poes.

4.5. Kui Müüja on muutnud hindu pärast Ostja poolt tellimuse esitamist ja selle eest tasumist, siis kohustub Müüja tarnima Ostjale vastavad tooted tellimuse hetkel kehtinud hindadega. Ostjal ei ole õigust nõuda hinnavahe kompenseerimist.

5. Kohaletoimetamine

5.1. Peale müügilepingu jõustumist komplekteerib Müüja tellimuse ning annab selle kohaletoimetamiseks üle Ostja poolt valitud transporditeenuse pakkujale, va tellimused, mille kohaletoimetamise viisiks on Ostja valinud „Tulen ise järele Tartus ööpäevaringselt“. Tellitava kauba puhul edastab Müüja tellimuse oma koostööpartnerile.

5.2 Kui tellimus sisaldab nii laos olevat kui tellitavat kaupa, siis saadetakse kogu kaup välja ühe saadetisena peale viimase toote saabumist lattu.

5.3. Vastavalt Ostja soovile on võimalik tooted kätte toimetada ühel järgmistest viisidest:

5.3.1. Tooted toimetatakse Ostja poolt valitud SmartPOSTi või Omniva pakiautomaati või DPD pakiautomaati/pick-up punkti tootelehel märgitud aja jooksul. Kui tellimuse kogusumma on alla kolmekümne (30) euro, siis tasub transpordi kulud Ostja. Kui tellimuse kogusumma on üle kolmekümne (30) euro, siis tasub transpordi kulud Müüja.

5.3.2. Kättetoimetamisviisi „Tulen ise järele Tartus ööpäevaringselt“ puhul võib peale vastava teate (so SMS või e-kiri) saabumist tulla ise tellitud kaubale järele Collect.Net pakiautomaati aadressil Kastani 48H, Tartu linn. Tööpäeval enne kella 16.30 saabunud laos olevate toodete tellimused pannakse sellesse pakiautomaati 1-2 tundi peale tellimuse vormistamist. Sellise kättetoimetamisviisi puhul transporditasu ei lisandu tellimuse kogusummast olenemata.

5.4. Toodete välja saatmise aeg tööpäevades on märgitud tootelehel. Kohaletoimetamise aeg võib edasi lükkuda tellimuse esitamise ja ettemaksu laekumise vahele jäävate päevade võrra.

5.5. Müüja jätab endale õiguse muuta transpordikulusid vastavalt SmartPOST, Omniva või DPD pick-up hinnakirja muudatustele.

6. Taganemisõigus

6.1. Pärast tellimuse kättesaamist on Ostjal õigus e-poes sõlmitud lepingust taganeda neljateistkümne (14) päeva jooksul, välja arvatud peatükis 7 nimetatud toodete puhul, mida ei ole võimalik tagastada.

6.2. Taganemisõigus ei kohaldu, kui Ostjaks on juriidiline isik.

6.3. Neljateistkümne (14) päevase taganemisõiguse kasutamiseks ei tohi tellitud kaupa kasutada muul viisil kui on vajalik kauba olemuse, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil nagu see on lubatud kauba testimiseks füüsilises poes. Kui kaupa on kasutatud muuks otstarbeks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on Müüjal õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele.

6.4. Kauba tagastamiseks kohustub Ostja täitma lepingust taganemise avalduse vormi siin või teavitama Müüjat kirjalikult e-posti aadressile lenses@lenses.ee hiljemalt 14 päeva jooksul kauba kättesaamisest. Kirjalik teade võib olla kirjutatud vabas vormis, kuid teates peab kindlasti olema märgitud tellimuse esitamise kuupäev, tellimuse number ning Ostja kontaktandmed (eesnimi, perekonnanimi, kontakttelefon).

6.5. Tagastatav kaup peab olema originaalpakendis, kahjustusteta ja kasutamata hügieenilistel põhjustel ning tagastatud neljateistkümne (14) päeva jooksul alates taganemisavalduse saatmisest.

6.6. Kauba tagastamise kulud kannab ostja, välja arvatud juhul, kui tagastamise põhjus seisneb asjaolus, et tagastamisele kuuluv toode ei vasta tellitule (nt vale või defektiga toode). Ostja peab kauba tagastama avalduse esitamisele järgneva neljateistkümne (14) päeva jooksul või esitama tõendi, et ta on eelnimetatud perioodi jooksul kauba üle andnud kauba vedajale.

6.7. Müüja tagastab tagastatava kauba kättesaamisel Ostjale viivitamata, kuid mitte hiljem kui neljateistkümne (14) päeva möödumisel arvates taganemisavalduse saamisest, kõik Ostjalt lepingu alusel saadud tasud. Müüja võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva kauba tagasi saanud või kuni Ostja on esitanud tõendid, et ta on kauba tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.

6.8. Kui ostja on sõnaselgelt valinud e-poe pakutud kõige odavamast tavapärasest kauba kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei pea e-pood Ostjale tagastama kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise viisiga seotud kulu.

6.9. Müüjal on õigus taganeda müügitehingust ning nõuda Ostjalt tagasi kaup, kui kauba hind e-poes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.

6.10. Raha kantakse üle samale arvelduskontole, kust toimus selle laekumine Müüjale.

7. Tagastamisele mittekuuluvad tooted

7.1. Mitte-standardsed kontaktläätsed

7.1.1. Mitte-standardsed kontaktläätsed on spetsiaalse disainiga kontaktläätsed (nagu toorilised ja multifokaalsed kontaktläätsed) või muud spetsiaalselt Ostja jaoks tellitavad kontaktläätsed (värvilised, pluss-tugevustega, ekstreemsete tugevustega kontaktläätsed).

7.1.2. Kuna mitte-standardseid kontaktläätsi valmistatakse vastavalt laekunud tellimustele (seega on tegemist tootega, mis on valmistatud konkreetse Ostja esitatud tingimuste kohaselt), siis ei saa neid tagastada ega ümber vahetada ning tellimust saab katkestada ainult kaheteistkümne (12) tunni jooksul arvates tellimuse esitamisest. Vastav kirjalik teade tuleb viivitamatult saata Müüja e-posti aadressile lenses@lenses.ee.

7.2. Muud tooted

7.2.1. Hügieenilistel kaalutlustel ei ole võimalik tagastada läätsekonteinereid, pintsette ja hooldusvahendeid.

8. Pretensiooni esitamise õigus

8.1. Müüja vastutab Ostjale müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba kauba üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe (2) aasta jooksul, alates kauba üleandmisest Ostjale. Sellest esimese kaheteistkümne (12) kuu jooksul kauba üleandmisest Ostjale eeldatakse, et puudus oli olemas juba kauba üleandmise ajal. Vastava eelduse ümberlükkamine on Müüja kohustus.

8.2 Müüja palub Ostjal puuduse ilmnemisel kauba kasutamine koheselt lõpetada.

8.3. Ostjal on õigus puuduse ilmnemisel pöörduda hiljemalt kahe (2) kuu jooksul Müüja poole, saates e-kirja aadressile lenses@lenses.ee. Kirjalikus teates kohustub Ostja märkima ees- ja perekonnanime, tellimuse numbri ja toote tingimustele mittevastavuse või puuduse täpse kirjelduse.

8.4. Pretensiooni lahendamiseks kohustub Ostja Müüjale esitama kauba originaalpakendi, probleemi kirjelduse ning Ostja kontaktandmed (eesnimi, perekonnanimi, kontakttelefon). Ostja võib pretensioonialuse kauba saata tähituna Müüja aadressile Lenses.ee OÜ, Kastani 48H, Tartu linn, 50410 Tartumaa.

8.5. Müüja tellib pretensioonialuse kauba ekspertiisi ning juhul kui selle käigus selgub, et tegemist on defektse kaubaga, siis Müüja parandab või asendab puudusega kauba. Defektse toote eest raha ei tagastata. Kui ekspertiisi käigus selgub, et tegemist ei olnud defektse kaubaga, vaid kauba kasutamisel rikuti kasutus- ja hooldustingimusi, siis ei ole Müüjal kohustust kaupa tasuta asendada ning Ostja kohustub tasuma kontaktläätse hinna ja ekspertiisi kulud.

8.6. Defektse toote tagastamisega kaasnevad kulud kannab Ostja. Kui ekspertiisi käigus selgub, et tegemist oli defektse tootega, siis hüvitab Müüja Ostjale defektse kauba tagastamise mõistlikud kulud, mille kohta peavad Ostjal olemas olema kuludokumendid.

8.7. Kui Ostja tellib kontaktläätsed vastavalt silmaarsti või optometristi poolt väljastatud retseptile ning tellitud kontaktläätsede parameetrid vastavad sellele retseptile, kuid Ostja ei näe nende abil hästi, siis ei loeta seda toote puuduseks. Sellisel juhul soovitab Müüja uuesti pöörduda silmaarsti või optometristi poole, et kontrollida retsepti õigsust.

8.8. Värviliste läätsede puhul ei loeta puuduseks värviga (intensiivsus, pupilliava suurus jms) seotud pretensioone.

8.9. Müüja ei vastuta puuduste eest, mis on tekkinud pärast kauba üleandmist Ostjale.

8.10. Müüja ei vastuta Ostjale tekitatud kahjude või kauba kohaletoimetamise viibimise eest juhul, kui kahju või kauba kohaletoimetamise viibimine on tingitud asjaoludest, mida Müüja ei saanud mõjutada või ette näha (Force Majeure).

8.11. Müüja vastab Ostja esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis neljateistkümne (14) päeva jooksul.

9. Otseturustus ja isikuandmete töötlemine

9.1. Ostja isikuandmeid töödeldakse ainult kooskõlas Isikuandmete kaitse seadusega (IKS). Andmete vastutav töötleja on Lenses.ee OÜ.

Milliseid isikuandmeid töödeldakse?

  • ees- ja perekonnanimi, kontaktnumber ja e-posti aadress;
  • kauba kohaletoimetamise aadress;
  • pangakonto number;
  • kaupade ja teenuste maksumus ja maksetega seotud andmed (ostuajalugu);
  • klienditoe andmed.

Mis eesmärgil ja milliseid isikuandmeid töödeldakse?

Isikuandmete töötlemine toimub Ostjaga sõlmitud müügilepingu täitmise eesmärgil ja juriidilise kohustuse täitmiseks  (nt raamatupidamine ja tarbijavaidluste lahendamine).

  • Müüja kasutab Ostja poolt sisestatud isikuandmeid (sh nimi, kontaktnumber, aadress, e-maili aadress, pangarekvisiidid) tellimuse haldamiseks ja töötlemiseks. Isikuandmeid nagu e-post, kontaktnumber, kliendi nimi, töödeldakse selleks, et lahendada kaupade ja teenuste osutamisega seonduvaid küsimusi (klienditugi).
  • Müüja edastab isikuandmeid nagu nimi, kontaktnumber ja e-posti aadress veoteenust pakkuvale ettevõtetele selleks, et kohale toimetada kaupa. Kui tegemist on kulleriga kohale toimetatava kaubaga, siis edastatakse lisaks kontaktandmetele ka Ostja aadress.
  • Pangakonto numbrit kasutatakse Ostjale maksete tagastamiseks.
  • Ostuajaloo andmeid (ostu kuupäev, kaup, kogus, Ostja andmed) kasutatakse ostetud kaupade ja teenuste ülevaate koostamiseks ning kliendieelistuste analüüsimiseks.
  • E-poe kasutaja IP-aadressi või teisi võrguidentifikaatoreid töödeldakse e-poe kui infoühiskonna teenuse osutamiseks ning veebikasutusstatistika tegemiseks, et muuta Lenses.ee e-poodi paremaks.
  • Lenses.ee e-poodi külastades salvestab teie veebilehitseja ajutise faili (edaspidi: küpsis), mis võimaldab salvestada toote parameetreid ning näidata suunatud reklaame (Google Remarketing). See ei ole seotud isikliku infoga ning on täiesti anonüümne. Küpsiste abil saame ajutiselt teile näidata meie toodetega seotud reklaame eesmärgiga tuua teieni meie parimad pakkumised.
  • Isikuandmeid võidakse edastada infotehnoloogia teenuste pakkujatele, kui see on vajalik e-poe funktsionaalsuse või andmemajutuse tagamiseks.
  • Ostja eraldi antud nõusoleku alusel võib Lenses.ee OÜ otseturustuse korras edastada turunduslikke teadaandeid (uudiskirjad, kampaaniapakkumised, loosimised, rahuloluküsitlused vms) telefoni, e-posti, SMS-i ja teiste e-kanalite teel. Kliendil on õigus igal ajal nõusolek tagasi võtta, samuti keelduda reklaamist ja pakkumistest, saates vastava teate e-postile lenses@lenses.ee. Info reklaamist ja pakkumistest loobumise võimaluse kohta on ka elektrooniliselt edastatud pakkumise või reklaami juures.

Turvalisus ja andmetele ligipääs

Juurdepääs isikuandmetele on e-poe töötajatel, kes saavad isikuandmetega tutvuda selleks, et lahendada e-poe kasutamisega seonduvaid tehnilisi küsimusi ning osutada klienditoe teenust.

E-pood rakendab asjakohaseid füüsilisi, organisatsioonilisi ja infotehnilisi turvameetmeid, et kaitsta isikuandmeid juhusliku või ebaseadusliku hävitamise, kaotsimineku, muutmise või loata juurdepääsu ja avalikustamise eest.

Isikuandmete edastamine e-poe volitatud töötlejatele (nt transporditeenuse pakkuja ja andmemajutus) toimub e-poe ja volitatud töötlejatega sõlmitud lepingute alusel. Volitatud töötlejaid on kohustatud tagama isikuandmete töötlemisel asjakohased kaitsemeetmed.

Isikuandmetega tutvumine ja parandamine

Isikuandmetega saab tutvuda ja teha parandusi e-poe kasutajaprofiilis. Kui ost on sooritatud ilma kasutajakontota, siis saab tutvuda isikuandmetega klinditoe vahendusel.

Nõusoleku tagasivõtmine

Kui isikundmete töötlemine toimub kliendi nõusoleku alusel, siis on kliendil õigus nõusolek tagasi võtta teavitades sellest kliendituge e-posti teel aadressil lenses@lenses.ee.

Säilitamine

E-poe kliendikonto sulgemisel kustutatakse isikuandmed, va juhul kui selliseid andmeid on vaja säilitada raamatupidamise jaoks või tarbijavaidluste lahendamiseks.

Kui e-poes on ost sooritatud ilma kliendikontota, siis säilitatakse ostuajalugu kolm (3) aastat.

Maksetega ja tarbijavaidlustega seotud vaidluste korral säilitatakse isikuandmed kuni nõude täitmiseni või aegumistähtaja lõpuni.

Raamatupidamise jaoks vajalikud isikuandmed säilitatakse seitse (7) aastat.

Kustutamine

Isikuandmete kustutamiseks tuleb võtta ühendust klienditoega e-posti teel, aadressil lenses@lenses.ee. Kustutamistaotlusele vastatakse hiljemalt ühe (1) kuu jooksul ning täpsustakse andmete kustutamise perioodi.

Ülekandmine

E-posti teel esitatud isikuandmete ülekandmise taotlusele vastatakse hiljemalt ühe (1) kuu jooksul. Klienditugi tuvastab isikusamasuse ja teavitab isikuandmetest, mis kuuluvad ülekandmisele.

10. Vaidluste lahendamine

10.1. Kui Ostjal on teenuse osutamise osas pretensioone, siis tuleb need kirjalikult saata e-posti aadressile lenses@lenses.ee või helistada kontakttelefonil +372 508 2192.

10.2. Kui Ostja ja Müüja ei suuda lahendada vaidlust kokkuleppe teel, siis on Ostjal võimalik pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti Tarbijavaidluste komisjoni poole. Menetlustingimustega saab tutvuda ning avaldust esitada siin. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada ostja ja e-poe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Ostja kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta.

10.3. Ostja võib pöörduda Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole aadressil http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

10.4 Isikuandmete töötlemisega seotud järelevalveasutus on Eesti Andmekaitse Inspektsioon (info@aki.ee).

Uudiskiri