Korduma kippuvad küsimused:

K: Mida teha, kui kasutajatunnus (registreerimisel kasutatud e-mail) ja parool on õiged, kuid sisse logida ei õnnestu?
V: Kui oled kindel, et parool ja kasutajatunnus on õiged, siis tühjenda lihtsalt internetibrauseri cache ehk vahemälu. Kui seda ei ole võimalik teha, siis proovi sisse logida mõne muu internetibrauseriga. Näiteks kui Firefoxiga sisse logida ei õnnestu, siis proovi hoopis Internet Exploreriga (või vastupidi). Kui ikkagi ei õnnestu, siis võta meiega ühendust, selgitame täpse põhjuse välja (nt saame vaadata, millist e-posti aadressi oled kasutanud sisselogimisel kasutajatunnusena).

K: Kuidas saan tellida erinevaid tooteid?
V: Erinevaid tooteid saab tellida, lisades ükshaaval kõik soovitud tooted ostukorvi. Näiteks, kui silmade nägemisteravus on erinev, tuleb tavaliselt tellida kaks erinevat karpi läätsi - alguses lisa ostukorvi ühe silma lääts(ed), seejärel vali tootevalikute alt teise silma läätsenäitajad ning vajuta uuesti nupule "lisa ostukorvi". Nii ilmuvad ostukorvi kahed erinevate andmetega läätsed - kummagi silma jaoks eraldi.

K: Kas hinnad on ühe läätse kohta?
V: Hinnad on ühe karbi/pakendi kohta. Mitu läätse on karbis, see on kirjas toote nimetuses (näit. 2 tk/pk, 6 tk/pk, 30 tk/pk jne).

K: Kas saan maksta ka hiljem kui 3 päeva pärast tellimuse vormistamist?
V: Kui sa ei saa mingil põhjusel kolme päeva jooksul ettemaksuarvet tasuda, siis kirjuta meile ja anna teada, millal sulle sobib maksta. Tavaliselt annulleeritakse maksmata tellimused 3 päeva pärast, kuid kui klient on meid informeerinud, et soovib kindlasti neid läätsi, siis jätame tellimuse ootele ja saadame läätsed välja, kui raha laekub.

K: Kui ma ei taha tervet karpi korraga osta, kas saan tellida ainult 1-2 läätse?
V: Jah, piiratud valikus läätsi saab tellida ka ühekaupa (või kahekaupa jne).

K: Kas tellimuse jaoks peab teile saatma silmaarsti retsepti?
V: Ei pea. Retsepti skaneeritud koopia saatmine meie e-mailile on soovituslik, kuid mitte kohustuslik. Kliendi vastutusele jääb see, et on tellimuseks saatnud õiged andmed. Erialaspetsialisti juures silmade kontrolli läbimine on üks meie tellimistingimustest. Lase oma silmi kontrollida vähemalt kord aastas, ka siis, kui kaebusi ei ole.

K: Kas 2-nädalased läätsed riknevad kohe pärast 2 nädala möödumist või saab neid kauem kasutada?
V: Ei rikne kohe, kuid üle kasutusaja läinud läätsi me ei soovita kasutada. Madalama veesisaldusega läätsed on deposiitide ja riknemise suhtes vastupidavamad kui kõrgema veesisaldusega läätsed. Pigem vaheta läätsepaar uue vastu välja pisut varem kui pisut hiljem - küsimus on su enda silmade tervises ja heaolus. Järgi kasutusaja pikkuse suhtes alati oma optometristi nõuandeid. Soovitame läätsekarbi peale alati kirjutada kuupäeva, millal uue läätsepaari kasutusele võtsid. Hiljemalt iga kolme kuu tagant võta kasutusele ka uus läätsekonteiner.

K: Kas kontaktläätsedega tohib magada?
V: Esita see küsimus kõigepealt oma optometristile, kes su silmi kontrollib. Kui ta hindab su silmad selleks sobivaks, siis tohib. Magamise ajaks silma jäetavate kontaktläätsede valik on piiratud. Selleks sobivad (silikoon-)hüdrogeelläätsed, mida kandes saab silma sarvkest piltlikult öeldes praktiliselt sama palju hapnikku kui ilma läätsetagi. Valida on läätsede vahel, mida tohib kanda järjest ööpäevaringselt kas 1 nädal või 1 kuu. Ühenädalased ööpäevaringsed läätsed on silmas veidi pehmemad, kuid neisse sadestub ka rohkem jääkaineid ning need tuleb pärast 6 järjestikust kandmisööd silmast välja võtta ning teha vähemalt 1 läätsevaba päev, misjärel võib neid edasi kasutada sama režiimiga. Päevaläätsedena kasutades, st ööseks silmast eemaldades, on nende kasutusaeg 2-4 nädalat, nagu sinu optometrist määrab. Nendest läätsedest on valida näiteks kõrge hapnikujuhtivusega läätsed Air Optix Aqua, Acuvue Advance või Acuvue Oasys.
Kuuajalised ööpäevaringsed läätsed on samuti väga kõrge hapnikujuhtivusega, kuid materjal on pisut erinev, tänu millele väheneb ka jääkainete sadestumine. See võimaldab neid kasutada kuni 30 ööpäeva järjest. Läätsekaubamajas saad valida kuuajaliste ööpäevaringsete läätsede Purevision, Biofininty ja Air Optix Night & Day vahel. Pane tähele, et pärast ühenädalast või ühekuulist pidevat kasutamist on kohustuslik teha vähemalt üks täiesti läätsevaba päev. NB! Läätsedega ei tohiks magada inimesed, kellel on kuiva silma sündroom või kes taluvad ka päevasel ajal kontaktläätsi halvasti.

K: Milline hooldusvedelik oma kontaktläätsedele osta?
V: Apteekides ja optikapoodides pakutav hooldusvedelike valik on lai. Üldreeglina sobivad meil müüdavatele läätsedele kõik pehmete kontaktläätsede hooldusvedelikud. Mõnedele tundlikele silmadele teatud hooldusvedelikud siiski ei sobi. Sel juhul peaksid proovima erinevaid vedelikke või optikuga nõu pidama. Ükski hooldusvedelik ei ole teadaolevalt silmadele ohtlik, kuid mõni võib põhjustada ebamugavustunnet silmas - sellisel juhul vaheta vedelik välja.

K: Kas silikoonhüdrogeelläätsedele sobivad kõik läätsevedelikud?
V: Põhimõtteliselt pole neile ükski vedelik otseselt vastunäidustatud, kuid soovitame kasutada spetsiaalselt silikoonhüdrogeelläätsedele loodud läätsevedelikke nagu Solo Care Aqua, AoSept Plus, Optifree Replenish, ReNu MultiPlus jt. Neile vedelikele on lisatud spetsiaalsed komponendid, mis hooldavad, kaitsevad ja taastavad silikoonhüdrogeeli. Küsi individuaalset soovitust oma optometristilt.

K: Kas peaksin värvilisi läätsi enne ostmist proovima?
V: Jah. Kuna avatud karbis läätsi tagastada ei saa, siis on eelnev proovimine ilmtingimata vajalik. Enne tellimuse esitamist käi optometristi vastuvõtul ja proovi, kuidas see konkreetne värviline lääts sulle sobib (nii värvi kui ka käsitsemismugavuse poolest) ja kas oled efektiga rahul. Värvide sobitamine toimub enamasti arvutiprogrammi abil. Meilt võib tellida ainult selliseid läätsi, mille kasutamise kogemus on sul juba olemas. See on meiepoolne tellimistingimus, et oled saanud eelnevalt oma optometristilt põhjalikud teadmised just nende läätsede kasutamiseks ja hooldamiseks, mida ka meilt "retsepti pikendusena" tellid.

K: Kasutasin seni läätsi diameetriga 14.2, kuid nüüd sooviksin tellida läätsi diameetriga 14.0, kas need sobivad mulle?
V: Suure tõenäosusega sobivad, ent soovitame siiski enne oma optometristiga nõu pidada. Läätse diameetrit võib väiksemas suunas ise pisut varieerida. Piltlikult öeldes näitab Dia, kui suure osa silma pinnast lääts katab. Mõne meie kliendi sõnul on pisut väiksema diameetriga läätse mugavam silma panna ja silmast eemaldada kui suurema diameetriga läätse. Väiksemalt diameetrilt oluliselt suuremale ei tohiks omal algatusel ilma optometristi juures uusi läätsi proovimata üle minna, sest suurem diameeter ei pruugi igaühele sobida ja läätse käsitsemine võib olla pisut harjumatu.

K: Kasutasin seni läätsi kumerusega 8.6, kuid nüüd sooviksin tellida läätsed BC 8.7, kas need sobivad mulle?
V: Suure tõenäosusega sobivad, kuid las selle otsuse teeb sinu optometrist koos sinuga uusi läätsi silma proovides. Kui oled kasutanud kontaktläätsi BC 8.6, siis tuleb kõne alla kasutada ka selliseid pehmeid läätsi, mille BC on näiteks 8.5 või 8.7.

K: Kuidas tuleb toimida, kui tellitud toode ei tundu silmas õige?
V: Esimene asi - eemalda lääts kohe silmast. Kunagi ei tohi kanda läätsi, mis on silmas ebamugavad. Kontrolli, ega lääts pole kogemata tagurpidi - kas läätsekausi kuju on ühtlaselt kumer? Kui servad on "lamedamad", keera ettevaatlikult läätsekumerus õiget pidi. Vaata vastu valgust, kas lääts on puhas - sageli on ebamugavustunde põhjustajaks läätse ja silma vahele jäänud võõrkeha. Vajadusel loputa lääts ja eemalda puru. Vaata, kas lääts on terve - ega serva ei ole tekkinud pragu? Võib ka juhtuda, et silm on mingil põhjusel tundlikuks muutunud - proovi sama läätse teise silma asetada: kas ärritus läheb koos läätsega üle teise silma? Kui ei, on probleem silmas, kui jah, on probleem läätses. Kindlasti kontrolli, kas tellisid läätsed vastavalt oma läätseretseptile. Kui äsja pakendist välja võetud läätsega ei näe selgelt, siis külasta silmaarsti või optometristi ja lase uurida, kas läätseretsepti on vaja muuta.

K: Kuidas tuleb toimida, kui tellitud toode on kohe kätte saades katki, ei vasta tellitule vms?
V: Sellisel juhul võta kohe meiega e-posti teel ühendust, et täpsustada tagasisaatmise korda. NB! Tagastada saab ainult avamata karbis läätsi, sestap kontrolli enne pakendi avamist, kas tooted on täpselt need, mida vajad.

K: Aga kui lääts läheb katki seda puhastades või silma pannes?
V: Sellisel juhul ei saa kahjuks enam läätsesid vahetada. Iga üksik lääts läbib tootja juures tehnilise kvaliteedikontrolli, mille käigus elimineeritakse võimaliku defektiga läätsed juba tootmisprotsessi käigus. Läätsede määramisel õpetatakse läätse korrektset kasutamist ja tavaliselt, kui läätsesid õigesti käsitseda, ei tohiks nendega midagi juhtuda. Kasuta läätsede konteinerist välja tõstmisel kindlasti spetsiaalsete läätsepintsettide abi. Siiski soovitame sellisel puhul meile e-kiri saata ja oma muret kirjeldada. Võib juhtuda, et leiame koos soodsa asenduslahenduse.

K: Kui pikk on läätsede säilivusaeg avamata karbis?
V: See on erinevatel toodetel erinev. Tavaliselt on läätsede säilivusaeg mitu aastat. Säilivusaega saab alati kontrollida karbi või üksikläätse fooliumpakendi pealt.

K: Kas võin proovida tuttava/sõbra/sugulase läätsi endale silma?
V: Ei, see on kategooriliselt keelatud. Kontaktläätsi (nii nägemisteravust korrigeerivaid kui ka 0-tugevusega läätsi) ei tohi infektsiooniohu tõttu kellegagi vahetada.

K: Kuidas ma aru saan, et lääts on tagurpidi?
V: Kui kontaktlääts asub sõrmel, on erinevus tavaliselt nähtav. Õigetpidi läätse korral on näha korrapärane kausikuju, servad pööratud üles. Tagurpidi läätse korral on "kausi" servad pöördunud alla- ehk väljapoole. Kui asetada lääts tagurpidi silma, siis:

  • Lääts asetub silma raskemini, ei eraldu hästi sõrmelt.
  • Lääts on ebamugav, on tunda läätseserva kraapimist.
  • Lääts on liikuv, sageli vajub alla, eriti pilgutamisel.
  • Nägemine võib olla ebateravam ja ebastabiilne, kohati hägune.
  • Pikemaajalisel kandmisel silm ärritub ja hakkab punetama.


Kui Sa ei leidnud siit vastust oma küsimusele, siis saada see e-postiga aadressile lenses [ät] lenses.ee ja vastame sulle esimesel võimalusel.