TELLIMINE JA TAGASTAMINE

1) Tellimuse esitamine

Tellimuse esitamisega kinnitad, et:

  • Sul on kehtiv läätseretsept või optikapoe kliendikaart, millel on just Sulle sobivate läätsede andmed (Sf, BC, Dia jms). Need andmed võid leida ka oma viimatiostetud läätsede pakendilt, vaata näidiseid:


Sf = PWR = D

  • Sinu optometrist, kes läätsed määras, selgitas Sulle läätsede kasutamist ja oled varem neid läätsi kandnud.
  • Oled teadlik ohtudest, mis võivad kaasneda läätsede ebapiisava hügieeniga või ebaõige käsitlemisega.

Kui vastad mõnele neist punktidest eitavalt, siis palume Sul praegu tellimust mitte esitada, vaid võtta ühendust oma silmaarsti või optikakauplusega ja panna kinni vastuvõtuaeg läätsede määramiseks. Läätsede määramine on kuni tund aega kestev protseduur, mille käigus spetsialist kontrollib silmi, aitab proovida erinevaid läätsi ja õpetab neid korrektselt kasutama. Seejärel väljastatakse esimesed läätsed ja retsept läätsede soetamiseks vajalike andmetega. Kui Sa oma läätseandmetega retsepti ega kliendikaarti arstivisiidilt kaasa ei saanud, siis vaata läätsede parameetreid oma läätsede pakendilt.

Vali välja soovitud toode ja märgi tootevalikute all ära läätsede tugevus dioptrites ehk Sf. Läätsede puhul, millel on mitu kumeruse valikut, märgi ka sobiv kumerus (BC); tooriliste läätsede puhul lisaks veel Cyl ja Ax. Kõik need andmed leiad oma läätseretseptilt või seniste läätsede pakendilt. Ole tugevuse sisestamisel täpne, sest nii väldid asjatut aja- ja närvikulu, mis muidu kuluks läätsede ringi vahetamisele. Aseta toode või tooted ostukorvi, kontrolli veel kord läätsede andmeid ja seejärel vormista tellimus lõplikult.

Kui tellid värvilisi läätsi, siis vali sellised läätsed, mille kandmise kogemus on sul juba olemas, sest värvitooni mittesobivuse korral avatud pakendis läätsi tagastada ei saa. Värviliste läätsede tootefotod on üksnes illustratiivse tähendusega ja läätsetootja ei garanteeri täpselt samasugust värviefekti. Tegelik värvitulemus sõltub eelkõige läätsekandja enda silmavärvist (paljude läätsede värvimustris on tavaliselt sees väikesed pilud, millest jääb enda värv kohati läbi paistma, et saavutada võimalikult loomulik tulemus), kuid rolli mängib ka naha- ja juustetoon ning välisvalgus.

2) Maksmine

Tellimuse vormistamise viimase etapina tuleb valida makseviis. Makseviisideks on pangalingid, PayPali makse ja tavaline pangaülekanne. Tellimuse eest tuleb tasuda hiljemalt kolme kalendripäeva jooksul, vastasel korral ei võeta seda käsitlemisele, vaid tühistatakse. Vajalikud pangarekvisiidid on tellimuse kinnituses olemas, kuid leiad need ka meie kontaktandmete rubriigist.

Tavalise pangaülekande puhul märgi maksekorralduse selgitusse tellimuse number või tellija nimi.

Kui Sul on PayPali konto, siis saad kasutada ka krediitkaardimakset.

Maksmata tellimused annulleeritakse kolme päeva pärast kl 17 õhtul, kuid võid tellimuse igal ajal ka ise e-kirja või telefoni teel tühistada. Tellimuse annulleerimisel enne selle välja saatmist tagastatakse kogu makstud summa.

3) Saatekulu

Saatekulu Eesti piires on alla 19,- eurostel tellimustel 2.70 eurot tellimuse kohta. Üle 19,- euroste Eesti-siseste tellimuste saatekulu maksab Lenses.ee. Postitamisviise on kolm - kas Omniva pakiautomaat, Eesti Posti maksikiri/nõudmiseni pakk või Itella SmartPOST pakiautomaat.

3a) Saatmine välismaale

Läätsede välismaale saatmisel (riigist olenemata) kehtib üks kindel postikulu - kuni 250 grammise saadetise saatekulu on 6 eurot tellimuse kohta, olenemata tellimuse summast. Kauba saadame välismaale Eesti Posti vahendusel tähitud maksikirjana, mille teekonda saab internetist jälgida.
Välismaale saatmise postikulu ei sisalda läätsevedelikke, k.a ühesendise boonustootena.
Kui tellimuses on läätsevedelik(ud), siis komplekteerime ja kaalume saadetise ning enne postitamist esitame kliendile täiendava postikuluarve lähtuvalt saadetise kaalust ja Eesti Posti rahvusvahelise maksikirja hinnakirja järgsest tegelikust maksumusest, millega võib tutvuda siin:
https://www.omniva.ee/public/files/failid/hinnakiri-kiri-upt-era-est-ee-2017.pdf


NB! SOOME on võimalik kaupu tellida ka SmartPOSTi pakiautomaatidesse; sellisel juhul on postikulu 10 eurot.

4) Postitamine ja kauba kättesaamine

Tellimuste postitamine toimub tööpäeviti kl 14 paiku.

Omniva pakiautomaadid asuvad üle Eesti suuremates linnades kaubanduskeskuste, tanklate või muude käidavate kohtade lähistel. Omniva oranzhide pakiautomaatide asukohad leiad siit: www.omniva.ee/era/kaart Omniva-ga saatmisel tuleb 1-2 päeva pärast meiepoolset postitamist Sinu mobiiltelefonile sõnum, millest leiad pakiautomaadi asukoha ning kapi uksekoodi. Seetõttu on oluline, et Sinu kasutajakonto kontaktandmetes oleks korrektne mobiiltelefoni number.

Eesti Posti maksikiri või pakk on üks saatmisvalikutest. Maksikirjana saab saata vaid väikseid saadetisi, mis oma mõõtudelt mahuksid postkasti avast sisse (külje paksus ei tohi ületada 2 cm). Maksikirja toob postiljon pakil näidatud aadressile. Pakil olevale aadressile väljastamiseks tehakse üks katse; kui see ei õnnestu, siis jäetakse postkasti teade, mille alusel saab paki hiljem kätte elukohajärgsest postkontorist pildiga dokumendi esitamisel. Kliendi vastutusel on see, et kohaletoimetamise aadress tema kasutajakontol oleks korrektne. Kui kasutajakontol on ettevõtte aadress, peab seal kindlasti olema ka ettevõtte nimetus - vastasel korral ei pruugi saadetis õige adressaadini jõuda. Pakina saadetakse kõik saadetised, mille külje paksus ületab 2 cm. Pakke Eesti Post koju üldjuhul ei too, vaid sellele tuleb postiasutusse järele minna, lähtuvalt postkasti või SMSi teel saabuvast pakiteatest.

Tähtmaksikirjaga saatmisel leiad e-poes oma kasutajakontol tellimuse juurest ka paki postikoodi (kujul RRxxxxxxxxxEE, kus x asendab erinevaid numbreid). Omniva kodulehel www.omniva.ee/era saad selle koodi alusel oma paki teekonda jälgida. Koodid ilmuvad Omniva kodulehel nähtavaks mitte varem kui postitamispäeva õhtul. Saadetis jõuab Sinuni tavaliselt ülejärgmisel tööpäeval pärast postitamist, kuid mõnikord ka hiljem - see sõltub posti töö kiirusest. Kui pakk (ega paki väljastusteade postkontorisse järele minemise kohta) pole kohale jõudnud hiljemalt neljandal päeval pärast postitamist, siis kontrolli internetist oma koodi alusel paki asukohta ning mine postkontorisse sellele järele, sest praktika on näidanud, et vahel jäetakse pakiteade väljastamata või läheb see kaduma.

SmartPOSTi pakiautomaadid asuvad üle Eesti suuremate linnade kaubanduskeskustes. SmartPOSTi pakiautomaatide asukohad leiad siit: uus.smartpost.ee/pakiautomaatide-asukohad SmartPOSTiga saatmisel tuleb 1-2 päeva pärast meiepoolset postitamist Sinu mobiiltelefonile sõnum, millest leiad pakiautomaadi asukoha ning kapi uksekoodi. Seetõttu on oluline, et Sinu kasutajakonto kontaktandmetes oleks korrektne mobiiltelefoni number.

5) Kauba tarneaeg

Tarneaeg on laokaupadel (vt LADU) keskmiselt 1-3 päeva alates raha laekumisest meie arvele; täpsem tarneaeg on kirjas iga toote leheküljel koondinfo tabelis ning võib osa toodete puhul ulatuda 1-2 nädalani. Plusstugevusega või värviliste läätsede kättetoimetamine võib võtta kauem aega (ca 2-3 nädalat), seetõttu soovitame tellida läätsed kindlasti piisava ajavaruga. Tähelepanuks neile, kes soovivad tellida toorilisi või progressiivseid/multifokaalseid läätsi - nende läätsede tarneaeg on 2-3 nädalat ning neid läätsi ei saa tagastada, kuna neid valmistatakse/tellitakse vastavalt kliendi tellimusele.

Kui tellid tooteid ainult tarvikute kategooriast (läätsevedelik, konteiner vms), siis saad kauba kohe kätte - tarvikutel ooteaega ei ole. Sageli on kohe olemas ka üksikläätsede kategooria tooted (SofLens 38, Biomedics 55).

Kui Sul on läätsedega kiire, siis uuri meie Laoläätsede seisu (vt LADU) - võib-olla leiad sealt midagi endale sobivat? Laoläätsed postitame kohe pärast makse laekumist juhul, kui tellimuses ei ole muid, pikema tarneajaga kaupu.

6) Kauba tagastus

Tagastada saab avamata originaalpakendis täiskomplektset kaupa 14 kalendripäeva jooksul alates kättesaamisest. Avatud või rikutud karbis kontaktläätsi tagasi ei osteta; samuti ei osteta hügieenikaalutlustel tagasi läätsekonteinereid ega läätsepintsette. Tooriliste ja progressiivsete läätsede puhul kehtivad eritingimused: kuna ülalloetletud läätsi tellib hulgimüüja eritellimusena, siis ei saa neid tagastada ning tellimust saab annulleerida ainult 48 tunni jooksul pärast tellimuse esitamist/maksmist.

Tagastamiseks palume esmalt saata meile teade e-kirja või postiga, mis sisaldab tagastatava kauba nimetust ja tellimuse numbrit. Seejärel võtame tellijaga ühendust ja täpsustame tagastamise üksikasjad. Tellimuse postikulu ei tagastata ega hüvitata. Tellija kanda jäävad tagastamise postikulud kuni 10.- EUR ulatuses.

Paki tagastatavad tooted hoolikalt, kuna rikutud karbis kauba eest me raha ei tagasta. Turvalisem on tagastada tooted jälgitava saadetisena, sest kaduma läinud pakke ei ole võimalik hüvitada.

Juhul kui kohe läätse kasutama hakates selgub, et toode on praak, siis ära viska toodet ega pakendit ära. Võta meiega kindlasti ühendust ja kirjelda probleemi. Kui viga ilmneb kohe läätse esmakordsel kasutuselevõtul, saadame tasuta asendusläätse. Kui viga ilmneb hiljem (näiteks lääts rebeneb pärast nädalast kandmisaega), siis pakume välja ekspertiisi võimaluse - saadame kahtluse korral defektiga läätse tarnijale tagasi. Kui praagikahtlus leiab kinnitust, asendatakse vigane lääts uuega tasuta. Kui praagikahtlus ametlikus ekspertiisivastuses kinnitust ei leia, tuleb kliendil tasuda ekspertiisi kulud. Võimalik on ainult praaktoote asendamine, mitte raha tagastamine.

Värviliste läätsede puhul pretensioonid nagu "värv ei meeldi", "pupilliava on liiga suur", "pupilliava on liiga väike", "värvimuster jääb veidi vaatevälja ette" ei kuulu menetlemisele. Läätsede võimalik sobimine või mittesobimine tuleks juba enne tellimust oma optometristiga läbi arutada. Pupilli läbimõõt erinevates valgustingimustes on erinevatel inimestel erinev ning seetõttu aitabki optometrist individuaalselt sobiva valiku teha ning annab ka võimaluse värvilist läätse proovida. Samuti jääb ka läätsede värv silmas erinev sellest, milline on see meie illustreerivatel piltidel, kuna lõpptulemus sõltub läätsevärvi ning enda silmavärvi "koostööst" - enamiku läätsede värvimustris on väikesed pilud, millest jääb enda silmavärv läbi paistma ning lõplik efekt sõltubki enda silmavärvi heledusest/tumedusest. "Katse-eksituse" meetodil meie juurest tellitud värvilised läätsed, mille karp on avatud, kuid osutuvad mõnel ülaltoodud põhjusel sobimatuks, tagastamisele ega hüvitamisele ei kuulu.

7) Konfidentsiaalsus ja isikuandmed

Kõiki Lenses.ee e-poe tellimise ning ostude sooritamise käigus teatavaks saanud personaalseid andmeid käsitletakse kui konfidentsiaalset teavet. Ettevõte kohustub mitte avaldama kliendi isikuandmeid kolmandatele osapooltele, v.a seadustes ettenähtud juhtudel. Ettevõte kasutab kliendi personaalseid andmeid tellitud toodete saatmiseks kliendile või tellimustega seotud küsimuste korral. Kliendil on õigus nõuda oma andmete kustutamist ettevõtte andmebaasist.

8) Vaidluste lahendamine

15. veebruaril 2016 avati kõikidele tarbijatele üle Euroopa Liidu uus elektrooniline keskkond, mille kaudu saab lahendada e-kauplejatega tekkinud kaebusi.
Keskkond kannab nime ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) ning asub aadressil http://ec.europa.eu/odr